МІКРОПРОЦЕСОРНА ЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ МПЦ-У

МПЦ-У – система мікропроцесорної централізації, що виконує всі функції контролю та безпечного керування рухом поїздів на станціях та перегонах.

Реалізує маршрутне та індивідуальне керування підлоговим обладнанням будь-якого типу, віддалене керування маневровими районами та парками, поєднання з системами верхнього рівня..

У МПЦ-У інтегровані функції МАБ-У та МПАБ-У. Для контролю вільності ділянок колії можуть застосовуватися рейкові кола або системи рахунку осей.

Принципи побудови МПЦ-У дозволяють реалізувати:

  • поділ великих станцій на зони управління (як постійно діючі, і сезонні);
  • виділення на станції з маневровою роботою районів із функцією тимчасового місцевого управління;
  • дистанційне керування сусідніми станціями та колійними постами.

Може застосовуватися для побудови станцій МПЦ з параметрами:

  • кількість стрілок до……………..256 шт.;
  • кількість світлофорів до………..256 шт.;
  • кількість рейкових кіл до…512 шт.




Основні функції МПЦ-У

  • контроль та управління процесами прийому, відправлення, пропуску, обгону поїздів, маневрової роботи на станції;
  • забезпечення безпеки руху поїздів за маршрутами:
  • встановлення, розмикання та скасування маршрутів;
  • керування сигналами світлофорів;
  • кодування поїздових маршрутів сигналами автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС);
  • автоматичне розмикання маневрових маршрутів при кутових заїздах;
  • включення запрошувального сигналу;
  • індивідуальне переведення та автоповернення гостряків стрілок;
  • штучне розмикання секцій;
  • вимикання стрілок та ізольованих ділянок із збереженням користування сигналами;
  • встановлення маршруту без відкриття світлофора;
  • сполучення з переїзною, пішохідною, тунельною сигналізацією з індивідуальною витримкою часу для кожного світлофора, що відкривається;
  • індивідуальний відлік витримки часу для кожного скасованого маршруту і секції, що розмикається;
  • відображення на АРМ чергового по станції (ДСП) та АРМ електромеханіка (ШН) достовірної інформації про поїзне становище та стан пристроїв СЦБ;
  • контроль системи електроживлення;
  • протоколювання дій оперативного та обслуговуючого персоналу, архівування всієї отриманої інформації та формування необхідних протоколів та звітів;
  • перевірка усвідомленості дій оператора під час завдання відповідальних команд управління.







Відеокадр АРМ ДСП

Структура МПЦ-У

Модульна структура технічних та програмних засобів забезпечує застосування МПЦ-У на великих, середніх та малих станціях. Системи відрізняються лише кількістю об'єктних контролерів, необхідних підключення пристроїв СЦБ, і конфігурацією прикладного програмного забезпечення. Апаратура МПЦ-У може розміщуватись як централізовано, так і децентралізовано.



Функціональна схема МПЦ-У



Структура МПЦ-У

 



МПЦ-У на станції (релейне приміщення)

 

До основних рішень щодо забезпечення функціональної безпеки та надійності МПЦ-У належать:

  • триканальна структура безпечного центрального процесора, що працює за схемою «2oo3d» (мажорування з діагностуванням) з диверсифікацією програмного забезпечення. При відмові одного з каналів робота продовжується за схемою «2oo2d» (резервування з діагностуванням), а інформація про помилку фіксується в базі даних. Несправний модуль можна замінити та ввести в роботу без зупинки системи;
  • внутрішнє резервування об'єктних контролерів, які мають по два диверсні канали і працюють за схемою «2oo2d», причому обробка команд управління від трьох каналів центрального процесора здійснюється за схемою «2oo3d» з реконфігуруванням при відмові одного з каналів (2оо3d → 2оо2d);
  • одиничні дефекти апаратних та програмних засобів не призводять до небезпечних відмов та виявляються при робочих або тестових впливах;
  • з'єднання резервованим волоконно-оптичним кабелем за схемою «точка-точка» між кожним каналом центрального процесора та кожним контролером вводу-виводу (відмова будь-якої сполуки не впливає на роботу інших з'єднань);
  • дубльоване виконання АРМ ДСП, можливість додавання додаткових АРМ ДСП;
  • безпека взаємодії оператора та МПЦ-У:
  • неможливість створення небезпечної для руху поїздів ситуації при неправильних діях оператора під час роботи в основному режимі керування;
  • чітка індикація дій оператора, а також перевірка усвідомленості його дій у допоміжному режимі керування (повторний запит оператора та отримання від нього відповідної відповіді, підтвердженої натисканням спеціальної кнопки);
  • стратегія безпечної поведінки при відмови (відмовостійкість);
  • безперервний контроль та діагностування станів пристроїв СЦБ та програмно-технічних засобів МПЦ-У зі збором, обробкою, зберіганням та відображенням інформації на АРМ ШН.


Безпечний центральний процесор


Об'єктні контролери

Переваги системи

  • високий рівень безпеки, що відповідає як європейським (CENELEC, SIL4), так і національним стандартам безпеки;

  • можливість побудови систем централізації відповідно до стандартів «простору 1520» та європейськими стандартами забезпечення безпеки руху (ERTMS/ETCS);

  • кіберзахищеність МПЦ-У, що відповідає вимогам відповідних стандартів ISO та IEC;

  • безконтактне керування стрілками та сигналами з повним винятком релейних компонентів;

  • апробовані в МПЦ-У програмно-технічні засоби є основою для побудови інших систем (МАБ-У, МДЦ-У, МРЦ-У та ін), забезпечуючи високі показники уніфікації, надійності та безпеки СЗАТ;

  • наявність всіх необхідних інтерфейсів для поєднання з різними електричними централізаціями (ЕЦ), диспетчерськими централізаціями (ДЦ), системами керування перевезеннями та ін.;

  • застосування системи автоматизованого проектування при розробці та модифікації прикладного програмного забезпечення із захистом від несанкціонованого доступу;

  • наявність системи єдиного часу, що отримує сигнали точного часу від супутникових систем навігації;

  • надійний захист від атмосферних та комутаційних перенапруг, коротких замикань, імпульсних перенапруг;

  • відсутність вентиляторів (як найбільш ненадійних елементів) для відведення тепла від електронних компонентів;

  • виконання апаратури МПЦ-У, що дозволяє розміщувати її в транспортабельних модулях та експлуатувати у широкому діапазоні кліматичних умов.






Вимоги пожежної безпеки

1. МПЦ-У соответствует требованиям пожарной безопасности согласно СОУ 45.020-00034045-002, ДСТУ 12.1.004, НАПБ А.01.001.

2. МПЦ-У не є джерелом займання, не поширює та не підтримує горіння. Ймовірність виникнення пожежі в технічних засобах МПЦ-У не перевищує 10% за рік згідно з ДСТУ 12.1.004.

3. Неметалеві конструкції у складі технічних засобів МПЦ-У виготовляються з важкогорючих нетоксичних матеріалів, без шкідливих речовин, здатних вплинути на життя та здоров'я обслуговуючого персоналу.

4. У покупних виробах під час перевантажень по струму, коротких замикання або відмови не виникають джерела займання. Під час постачання надаються всі необхідні сертифікати на відповідність вимогам пожежної безпеки.

5. Кабелі, що використовуються, не поширюють горіння згідно з ДСТУ 4809 і мають необхідні підтверджуючі документи.


Сєвєродонецьке НВО "Імпульс" – провідний в Україні розробник, виробник та постачальник високонадійних систем контролю та управління для атомної енергетики та залізниць.
 
Ми в соціальних мережах: