Сучасна бортова система для підвищення безпеки, автоматизації керування функціями безпеки локомотивів та моторовагонного рухомого складу.
Может применяться:
на залізницях, у тому числі на швидкісних та високошвидкісних ділянках з автономною та електричною тягою постійного та змінного струму, обладнаних колійними пристроями автоматичної локомотивної сигналізації (АЛСН), багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС-ЕН);
на ділянках залізниць, обладнаних системою координатного регулювання руху поїздів на базі цифрового радіоканалу.
Основні функції
визначення швидкості та координат локомотива за інформацією від пристроїв супутникової навігації та датчиків шляху та швидкості;
формування значення допустимої швидкості руху з використанням сигналів АЛСН, АЛС-ЕН, радіоканалу, даних електронної карти;
індикація необхідної інформації для машиніста та його помічника;
забезпечення гальмування при перевищенні фактичної швидкості над допустимою швидкістю;
виключення проїзду світлофорів із заборонними сигналами;
виключення несанкціонованого руху локомотива (скочування);
службове гальмування через приставку крана машиніста за командою, переданою цифровим радіоканалом;
контроль пильності машиніста;
запис на знімну касету реєстрації параметрів руху локомотива;
взаємодія з іншими бортовими системами локомотива за допомогою цифрових інтерфейсів (CAN, MVB, RS-485).
Модульна структура дозволяє компонувати систему із необхідною для замовника конфігурацією. Взаємодія з системою автоматичного керування гальмуванням (САУТ), телемеханічною системою контролю неспання машиніста (ТСКБМ), системою автоведення та ін. проводиться по бортовій локальній мережі.
Склад системи локомотивної безпеки
Структурна схема «ImproTRAIN-250»
Надійність та функціональна безпека СЛБ забезпечується:
триканальною обробкою вхідної інформації за схемою «2oo3d» з реконфігуруванням при відмові одного з каналів(2оо3d → 2оо2d);
формуванням вихідних керуючих сигналів у двох диверсних каналах за принципом «2оо2d»;
реалізацією багаторівневої безпеки:
1 рівень – контроль допустимої швидкості поїзда на основі даних, записаних в електронну картку;
2 рівень – контроль допустимої швидкості, заданої сигналамиАЛСН, АЛС-ЕН;
3 рівень – диспетчерський контроль з можливістю прийому команд екстреної зупинки поїзда радіоканалом;
4 рівень – контроль на основі внутрішніх алгоритмів та оперативних даних (стан машиніста, режим роботи ПС тощо);
самодіагностуванням із застосуванням вбудованих імітаторів еталонних сигналів, що дозволяють виконувати діагностичні процедури без демонтажу апаратури з локомотива.
Переваги системи
100% стійкість до «одиничної відмови» за рахунок реконфігурування, що дозволяє продовжувати рух у безпечному режимі без зупинки;
мінімізація обладнання (всі функції з прийому, обробки, формування сигналів, включаючи функції шлюзу, реалізуються в одному конструктиві УПО);
кіберзахищеність системи відповідає вимогам відповідних стандартів ISO та IEC;
можливість передрейсового діагностування системи та каналів зв'язку із суміжними пристроями з точністю до модуля;
застосування методики плавної зміни допустимої швидкості на основі розрахунків, що враховують динаміку руху та характеристики поїздного складу (тип локомотива, масу поїзда, тип гальм, план колії, обмеження швидкості та ін.);
використання знімної безконтактної касети реєстрації, захищеної від зовнішніх впливів (у тому числі від умисного спотворення), що забезпечує реєстрацію протягом 72 годин:
параметрів руху, дій машиніста та результатів діагностування системи;
частотних сигналів АЛСН з прив'язкою до координат для подальшого аналізу та діагностування підлогового обладнання;
наявність резервного архіву в блоці реєстрації, який може бути рахований при «недоступності» основного архіву (касети);
наявність комплекту сервісного обладнання для обслуговування експлуатованих пристроїв;
відображення розширеної діагностичної інформації про стан блоків та модулів системи на екрані локомотивного дисплея;
можливість нарощування кількості каналів введення-виведення аналогових та дискретних сигналів, конфігурування системи під вимоги Замовника;
наявність кількох виконань локомотивних дисплеїв, що відрізняються габаритними розмірами та способами монтажу.
Сєвєродонецьке НВО "Імпульс" – провідний в Україні розробник, виробник та постачальник високонадійних систем контролю та управління для атомної енергетики та залізниць.