СИСТЕМА ЛОКОМОТИВНОЇ БЕЗПЕКИ «ImproTRAIN-250»
Сучасна бортова система для підвищення безпеки, автоматизації керування функціями безпеки локомотивів та моторовагонного рухомого складу.
Может применяться:
- на залізницях, у тому числі на швидкісних та високошвидкісних ділянках з автономною та електричною тягою постійного та змінного струму, обладнаних колійними пристроями автоматичної локомотивної сигналізації (АЛСН), багатозначної автоматичної локомотивної сигналізації (АЛС-ЕН);
- на ділянках залізниць, обладнаних системою координатного регулювання руху поїздів на базі цифрового радіоканалу.
Основні функції
- визначення швидкості та координат локомотива за інформацією від пристроїв супутникової навігації та датчиків шляху та швидкості;
- формування значення допустимої швидкості руху з використанням сигналів АЛСН, АЛС-ЕН, радіоканалу, даних електронної карти;
- індикація необхідної інформації для машиніста та його помічника;
- забезпечення гальмування при перевищенні фактичної швидкості над допустимою швидкістю;
- виключення проїзду світлофорів із заборонними сигналами;
- виключення несанкціонованого руху локомотива (скочування);
- службове гальмування через приставку крана машиніста за командою, переданою цифровим радіоканалом;
- контроль пильності машиніста;
- запис на знімну касету реєстрації параметрів руху локомотива;
- взаємодія з іншими бортовими системами локомотива за допомогою цифрових інтерфейсів (CAN, MVB, RS-485).
|
|
|
Склад
НАЙМЕНУВАННЯ
|
МІСЦЕ ВСТАНОВЛЕННЯ
|
Дисплей машиніста ДЛ-1 (ДЛ-2, ДЛ-3)
|
Кабіна
|
Блок індикації помічника ІнЛ-ПВ (ІнЛ-П)
|
Кабіна
|
Блок реєстрації інформації БРЛ-1
|
Кабіна
|
Знімна безконтактна касета реєстрації КР-1
|
Кабіна
|
Рукоятка пильності РБ, РБС, РБП
|
Кабіна
|
Безпечний резервований контролер УПО-1 (УПО-2)
|
Кузов
|
Електропневматичний клапан (ЕПК), Електропневматичний вентиль (ЕПВ)
|
Кузов
|
Джерело живлення БПт (три виконання)
|
Кузов
|
Датчик тиску ДТ
|
Кузов
|
Датчик шляху та швидкості ДШШ
|
Букса
|
Котушка приймальна КП-І
|
Під кузовом
|
Антена СНС+ (радіоканал опціонально)
|
Криша
|
Устаткування, яке може постачатися додатково:
- цифрова радіостанція;
- блок керування гальмами по радіоканалу (ПЕКМ).
Сервісне обладнання:
- пристрої дешифрації касет реєстрації;
- пристроїтона формування електронних карт;
- пульт глибокої перевірки та діагностування.
Структура
Модульна структура дозволяє компонувати систему із необхідною для замовника конфігурацією. Взаємодія з системою автоматичного керування гальмуванням (САУТ), телемеханічною системою контролю неспання машиніста (ТСКБМ), системою автоведення та ін. проводиться по бортовій локальній мережі.
Склад системи локомотивної безпеки
Структурна схема «ImproTRAIN-250»
Надійність та функціональна безпека СЛБ забезпечується:
- триканальною обробкою вхідної інформації за схемою «2oo3d» з реконфігуруванням при відмові одного з каналів(2оо3d → 2оо2d);
- формуванням вихідних керуючих сигналів у двох диверсних каналах за принципом «2оо2d»;
- реалізацією багаторівневої безпеки:
- 1 рівень – контроль допустимої швидкості поїзда на основі даних, записаних в електронну картку;
- 2 рівень – контроль допустимої швидкості, заданої сигналамиАЛСН, АЛС-ЕН;
- 3 рівень – диспетчерський контроль з можливістю прийому команд екстреної зупинки поїзда радіоканалом;
- 4 рівень – контроль на основі внутрішніх алгоритмів та оперативних даних (стан машиніста, режим роботи ПС тощо);
- самодіагностуванням із застосуванням вбудованих імітаторів еталонних сигналів, що дозволяють виконувати діагностичні процедури без демонтажу апаратури з локомотива.
Переваги системи
- 100% стійкість до «одиничної відмови» за рахунок реконфігурування, що дозволяє продовжувати рух у безпечному режимі без зупинки;
- мінімізація обладнання (всі функції з прийому, обробки, формування сигналів, включаючи функції шлюзу, реалізуються в одному конструктиві УПО);
- кіберзахищеність системи відповідає вимогам відповідних стандартів ISO та IEC;
- можливість передрейсового діагностування системи та каналів зв'язку із суміжними пристроями з точністю до модуля;
- застосування методики плавної зміни допустимої швидкості на основі розрахунків, що враховують динаміку руху та характеристики поїздного складу (тип локомотива, масу поїзда, тип гальм, план колії, обмеження швидкості та ін.);
- використання знімної безконтактної касети реєстрації, захищеної від зовнішніх впливів (у тому числі від умисного спотворення), що забезпечує реєстрацію протягом 72 годин:
- параметрів руху, дій машиніста та результатів діагностування системи;
- частотних сигналів АЛСН з прив'язкою до координат для подальшого аналізу та діагностування підлогового обладнання;
- наявність резервного архіву в блоці реєстрації, який може бути рахований при «недоступності» основного архіву (касети);
- наявність комплекту сервісного обладнання для обслуговування експлуатованих пристроїв;
- відображення розширеної діагностичної інформації про стан блоків та модулів системи на екрані локомотивного дисплея;
- можливість нарощування кількості каналів введення-виведення аналогових та дискретних сигналів, конфігурування системи під вимоги Замовника;
- наявність кількох виконань локомотивних дисплеїв, що відрізняються габаритними розмірами та способами монтажу.